Kysely KELA-matkoista

Kokemuksia Kelan korvaamista matkoista 1.7.2018 jälkeen

Hyvinkään Invalidit ry ja Hyvinkään kaupungin Vammaisneuvosto keräävät käyttäjiltä kokemuksia Kela-kuljetuksista 1.7.2018 tehdyn muutoksen jälkeen.  Vastuuhenkilönä toimii  Vammaisneuvoston puheenjohtaja Sanna-Kaisa Patjas.

Sanna-Kaisa laatii jäsenistömme kokemuksista yhteenvedon ja  toimittaa sen Invlidiliitoon. Invalidiliiton n vaikuttajat,Valtuuston puheenjohtaja  Pirkko  Kuusela, lakimies Eina Nieminen ja yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson,ovat ongelmista suoraan yhteydessä Kelaan koko maan eli 17:ts alueellisen välityskeskuksen ognelmista. Mikäli asiat eivät korjaannu pikaisesti, he laativat tilanteesta ainakin valituksen.

Palautteen antajan henkilötietoja ei välitetä Kelalle.

Mikäli olet käyttänyt Kela-kyytejä 1.7.2018 jälkeen. voisitko kertoa kokemuksistasi Sanna-Kaisalle, sannakaisa.patjas@gmail.com perjantaihin 20.7.2018 mennessä.   Jos haluat vastata myöhemmin, vastausosoite on jasensihteeri.hyvinva@gmail.com. Myös myöhemmin vastatut kokemukset menevät eteenpäin, mutta eivät ehdi tähän ensimmäiseen koontiin mukaan.

Vastausaika on lyhyt, koska käyttäjien kokemat ongelmat pitää saada nopeasti Kelan tietoon. Lisää käyttäjäkokemuksia tarvitaan, kun asia mahdollisesti syyskuussa nousee esiin eduskunnassa.

Kerro mm.seuraavista asioista:

1) Onko käytössäsi vakio-taksi vai tilaatko kuljetuksen Kela-keskuksesta?

2) Onko kyseessä ollut kunnan sisäinen vai kuntien välinen kuljetus?

3) Oletko huomannut muutoksia mm. taksin myöhästymistä, matkan peruuntumista, vaikeuksia soittaessasi Kela-keskukseen? Jos olet, millaisia ja milloin?

4) Oletko havainnut kuntien välillä eroja Kela-taksin saatavuudessa? Jos olet, millaisia?

5) Oletko havainnut eroja heinäkuun ensimmäisen (2.- 8.7.) ja toisen viikon (9.-15.7.) välillä? Jos olet, millaisia muutoksia?

6) Onko sinulla Kela-kuljetuksiin liittyen parannusehdotulsia?

Lämmin kiitos vaivannäöstäsi.

Sanna-Kaisa Patjas
Vammaisneuvoston pj, Invalidiliiton Valtuuston jäsen